18.10.2021.

 Sigurno ste do sada milion puta videli QR kod, zar ne? QR kodovi se mogu naći na bilo kojem pakovanju, na štampanim reklamama, na video reklamama itd. Oni čak mogu predstavljati kupon ili određen link koji vodi ka sajtu, odnosno nekoj Facebook strani, blogu, Twitter nalogu i tome slično. QR kod čak može biti i WiFi šifra ili informacija o kontaktu!
Za one koji nisu sigurni, QR kod izgleda kao mali bedž (može biti i velikih razmera), koji ima neke male kockice unutar sebe koje su povezane u grupama. Ako postoji jedan QR kod za određen link, njegov izgled se ne menja jer svaki simbol, odnosno karakter, ima konkretnu formu u okviru QR koda. To znači da ako jednom generišete QR kod za neki link, primera radi “https://www.unijasindikata.rs”,  on će uvek biti isti, neće se menjati.
A ako vas zanima otkud to “QR”, onda će sve biti jasno kada vam kažemo da je u pitanju skraćenica od “Quick Response”. Na QR kod gledajte kao na evoluciju barcode-a koja je započeta u Japanu, u automobilskoj industriji. Zašto? Pa, QR kodovi su znatno pametniji jer mogu sadržati znatno više podataka u odnosu na tradicionalne barcode-ove, a zauzimaju daleko manje prostora. Isto tako, mašine mogu mnogo brže pročitati QR kodove, bez obzira na to što nose veliku količinu informacija.
Ali zašto su ustvari QR kodovi postali toliko popularni? Pa zato što ih mogu koristiti svi, a ne samo neka industrija ili neke firme i slično. Za njih nije potrebno imati posebnu opremu kako bi ih skenirali, dovoljno je imati pametan telefon, Android ili iPhone, totalno nebitno…